Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bytomiu

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2021-12-01 12:56:18
Redaktor: Janocha Arkadiusz
Opis: Modyfikacja treści strony

Karta usługi: AA-3/4
Druki: PB-5, PB-18

Prowadzenie postępowania w sprawie zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania

 Wymagane dokumenty

  • wniosek - zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania PB-18,
  • oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane PB-5,
  • opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem części obiektu budowlanego, w której zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania,
  • zwięzły opis techniczny, określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję, wraz z danymi technicznoużytkowymi, w tym wielkościami i rozkładem obciążeń, a w razie potrzeby również danymi technologicznymi,
  • decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku braku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jej kopię,
  • ekspertyza techniczna, wykonana przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności - w przypadku zmiany sposobu użytkowania, polegającej na podjęciu bądź zaniechaniu w obiekcie budowlanym lub jego części działalności zmieniającej warunki: bezpieczeństwa pożarowego, powodziowego, pracy, zdrowotne, higieniczno-sanitarne, ochrony środowiska bądź wielkości lub układ obciążeń,
  • ekspertyza rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych - w przypadku zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części, polegającej na podjęciu lub zaniechaniu w obiekcie budowlanym lub jego części działalności zmieniającej warunku bezpieczeństwa pożarowego,
  • odpowiednie szkice lub rysunki - w zależności od potrzeb,
  • pozwolenia, uzgodnienia, opinie i inne dokumenty wymagane przepisami prawa lub kopie tych pozwoleń, uzgodnień lub opinii,pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu inwestora (w przypadku ustanowienia pełnomocnika),
  • dokument potwierdzający dokonanie opłaty skarbowej.

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Architektury Referat Pozwoleń Budowlanych pok. 302, 305, 310

Opłaty

Opłata skarbowa:

  • złożenie pełnomocnictwa 17,00 zł

Opłatę skarbową można wnosić:

  • przez wpłatę na rachunek bankowy:
    Gmina Bytom
    Getin Noble Bank S.A.
    Oddział w Bytomiu
    60 1560 0013 0383 0201 0000 0001
  • gotówką na poczcie bez dodatkowych opłat

Termin załatwienia spraw

Do 30 dni

Tryb odwoławczy

Od decyzji wnoszącej sprzeciw do przyjęcia zgłoszenia służy stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bytomia w terminie czternastu dni od dnia jej doręczenia.

Podstawa prawna

Art. 71 ust. 2 w zw. Z ust. 2b ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane.

Uwagi

W przypadku wątpliwości wszelkich informacji udziela Wydział Architektury.

Formularz wniosku

Wniosek może być sporządzony samodzielnie lub przy wykorzystaniu formularza dostępnego w sekretariacie Wydziału Architektury pok.304, na stronie internetowej Urzędu oraz w Punkcie
Informacyjnym - wniosek PB-18. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane należy złożyć przy wykorzystaniu obowiązującego formularza dostępnego w sekretariacie Wydziału Architektury pok. 304, na stronie internetowej Urzędu, w Punkcie Informacyjnym oraz na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego (wersja
elektroniczna) - formularz PB-5.

Drukuj
Zamknij