Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bytomiu

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2020-10-14 13:31:12
Redaktor: IntraCOM.pl Katowice
Opis: Modyfikacja treści strony

Wymagane dokumenty

  • wniosek o wydanie zezwolenia (złożony nie później niż na 30 dni przed planowanym rozpoczęciem imprezy) KK-1.1.

Załączniki do wniosku:

  • opinie właściwego miejscowo:
    • komendanta miejskiego Policji,
    • komendanta miejskiego Państwowej Straży Pożarnej,
    • kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego),
    • państwowego inspektora sanitarnego;

Opinie muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych zagrożeniach. Ww. opinie dołącza się do wniosku niezwłocznie po ich uzyskaniu, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej;

  • graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa wraz z jego opisem, zawierający:
    • oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji, 
    • oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
    • oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu, 
    • informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
  • oznaczenie sektorów, na których udostępnione są miejsca stojące (dot. meczów piłki nożnej);
  • instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej (instrukcję organizator dołącza do wniosku niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy);
  • terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
  • informację o:
    • liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
    • liczbie miejsc stojących na sektorach (dot. meczów piłki nożnej)
    • przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
    • liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
  • informacje o osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia; 
  • informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka; 
  • informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk, o których mowa w art. 11 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych; 
  • informację o powiadomieniu podmiotów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych – w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej lub na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej;

Organ zezwalający może zażądać od organizatora dodatkowej dokumentacji w postaci: 

  • kopii aktualnych protokołów z kontroli, o których mowa w art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane;
  • dokumentu poświadczającego spełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia imprezy masowej, na którą wstęp jest odpłatny, od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone osobom w niej uczestniczącym;
  • pisemnej zgody na przeprowadzenie imprezy masowej, wydanej przez kierownika jednostki organizacyjnej Lasów Państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego – w razie przeprowadzania imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki.

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Kultury i Sportu, pok. 125
Decyzja może być odebrana osobiście w pok. 125 lub dostarczona przez doręczyciela

Opłaty

Opłatę skarbową wnosi się z chwilą złożenia
wniosku o wydanie zezwolenia;
Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia – 82,00 zł;
➔ Opłatę skarbową można uiścić:
gotówką w Punkcie Informacyjnym,
gotówką w kasach,
przez wpłatę na rachunek bankowy:
Urząd Miejski w Bytomiu
Getin Noble Bank S.A.
Oddz. w Bytomiu
60 1560 0013 0383 0201 0000 0001
Kopię dowodu wpłaty lub kopię przelewu należy
dołączyć do złożonego wniosku.
Kasy urzędu czynne:
budynek ul. Parkowa 2, kasy pok. 110A i 120:
poniedziałek: od 7.45 do 17.30
od wtorku do piątku: 7.45 do 15.00
budynek ul. Smolenia 35, kasa pok. 35:
poniedziałek: od 7.45 do 16.30
od wtorku do piątku: 7.45 do 14.00
Termin załatwienia sprawy
Prezydent wydaje zezwolenie na przeprowadzenie
imprezy masowej albo odmawia jego wydania
w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym
terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 marca 2009 roku
o bezpieczeństwie imprez masowych
Uwagi
W przypadku wątpliwości wszelkich informacji
udziela Wydział Kultury i Sportu.
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do
Samorządowego Kolegium Odwoławczego
w Katowicach za pośrednictwem Prezydenta Miasta
Bytomia w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Formularz wniosku
Dostępny na stronie internetowej Urzędu, w Punkcie
Informacyjnym oraz Wydziale Kultury i Sportu
wniosek KK.1.1.

Drukuj
Zamknij