Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bytomiu

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2020-10-13 13:35:24
Redaktor: IntraCOM.pl Katowice
Opis: Modyfikacja treści strony

Wymagane dokumenty

  • wniosek o udzielenie licencji, może być sporządzony na druku AK-2.3,
  • potwierdzenie posiadania dostępnych środków finansowych lub majątku w wysokości 50 000 euro,
  • oświadczenie osoby zarządzającej przedsiębiorstwem lub osoby zarządzającej w przedsiębiorstwie transportem drogowym o legitymowaniu się certyfikatem kompetencji zawodowej – załącznik nr 1,
  • kserokopia potwierdzająca posiadanie certyfikatu kompetencji zawodowych przez osobę zarządzającą przedsiębiorstwem lub osobę zarządzającą w przedsiębiorstwie transportem drogowym,
  • oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowadzącej działalność gospodarczą o spełnianiu wymogu dobrej reputacji – załącznik nr 2
  • dowód uiszczenia opłaty za udzielenie licencji. 

Do wszystkich kserokopii dokumentów należy przedstawić do wglądu ich oryginały. 

Miejsce załatwienia sprawy

Referat Transportu Lokalnego pok. 225A

Opłaty

  • Opłata za udzielenie licencji uzależniona jest od okresu jej ważności
    • 2 – 15 lat 800 zł
    • 16 – 30 lat 900 zł
    • 31 – 50 lat 1000 zł
  • Opłata wnoszona jest przy składaniu wniosku:
    • gotówką w kasie
    • gotówką na poczcie
    • przelewem na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Bytomiu Getin Noble Bank S.A. Oddział w Bytomiu 83 1560 1049 0000 9030 0005 1440 
  • Kasy urzędu czynne:
    • budynek ul. Parkowa 2, kasy pok. 110A i 120: poniedziałek: od 7.45 do 17.30 od wtorku do piątku: 7.45 do 15.00
    • budynek ul. Smolenia 35, kasa pok. 35: poniedziałek: od 7.45 do 16.30 od wtorku do piątku: 7.45 do 14.00

Termin załatwienia sprawy

do 1 miesiąca

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bytomia w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Podstawa prawna

  • art. 5b ust. 2, art. 5c ust. 2, i art. 8 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 2200 z późn. zm.). 
  • art. 35 § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.).  
  • § 1 pkt. 5 i § 3 pkt 4 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 18 czerwca 2013 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego oraz wypisów z tych dokumentów (Dz. U. z 2013 r., poz. 713).
  • § 2 ust. 1 pkt 3, § 6, 7 i 8 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 916).

Uwagi

Licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy nie uprawnia do wykonywania przewozów drogowych.
Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać na piśmie organowi, który udzielił licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy wszelkie zmiany danych, o których mowa w art. 8 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania. Jeżeli zmiany obejmują dane zawarte w licencji przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji.
W przypadku wątpliwości wszelkich informacji udziela Referat Transportu Lokalnego.

Formularz wniosku

Dostępny na stronie internetowej Urzędu oraz w Punkcie Informacyjnym wniosek AK-2.3. Uwagi Licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy nie uprawnia do wykonywania przewozów drogowych.

 

Drukuj
Zamknij