Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bytomiu

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2020-10-13 13:34:30
Redaktor: IntraCOM.pl Katowice
Opis: Modyfikacja treści strony

Wymagane dokumenty

  • wniosek o udzielenie licencji, może być sporządzony na druku AK-2.3,
  • potwierdzenie posiadania dostępnych środków finansowych lub majątku w wysokości 50 000 euro,
  • oświadczenie osoby zarządzającej przedsiębiorstwem lub osoby zarządzającej w przedsiębiorstwie transportem drogowym o legitymowaniu się certyfikatem kompetencji zawodowej – załącznik nr 1,
  • kserokopia potwierdzająca posiadanie certyfikatu kompetencji zawodowych przez osobę zarządzającą przedsiębiorstwem lub osobę zarządzającą w przedsiębiorstwie transportem drogowym,
  • oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowadzącej działalność gospodarczą o spełnianiu wymogu dobrej reputacji – załącznik nr 2
  • dowód uiszczenia opłaty za udzielenie licencji. 

Do wszystkich kserokopii dokumentów należy przedstawić do wglądu ich oryginały. 

Miejsce załatwienia sprawy

Referat Transportu Lokalnego pok. 225A

Opłaty

Opłata za udzielenie licencji uzależniona jest od
okresu jej ważności
2 – 15 lat 800 zł
16 – 30 lat 900 zł
31 – 50 lat 1000 zł
➔ Opłata wnoszona jest przy składaniu wniosku:
gotówką w kasie
gotówką na poczcie
przelewem na rachunek bankowy:
Urząd Miejski w Bytomiu
Getin Noble Bank S.A.
Oddział w Bytomiu
83 1560 1049 0000 9030 0005 1440
Kasy urzędu czynne:
budynek ul. Parkowa 2, kasy pok. 110A i 120:
poniedziałek: od 7.45 do 17.30
od wtorku do piątku: 7.45 do 15.00
budynek ul. Smolenia 35, kasa pok. 35:
poniedziałek: od 7.45 do 16.30
od wtorku do piątku: 7.45 do 14.00

Termin załatwienia sprawy

do 1 miesiąca

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bytomia w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Podstawa prawna

  • art. 5b ust. 2, art. 5c ust. 2, i art. 8 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 2200 z późn. zm.). 
  • art. 35 § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 z późn. zm.).  
  • § 1 pkt. 5 i § 3 pkt 4 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 18 czerwca 2013 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego oraz wypisów z tych dokumentów (Dz. U. z 2013 r., poz. 713).
  • § 2 ust. 1 pkt 3, § 6, 7 i 8 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 916).

Uwagi

Licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy nie uprawnia do wykonywania przewozów drogowych.
Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać na piśmie organowi, który udzielił licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy wszelkie zmiany danych, o których mowa w art. 8 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania. Jeżeli zmiany obejmują dane zawarte w licencji przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji.
W przypadku wątpliwości wszelkich informacji udziela Referat Transportu Lokalnego.

Formularz wniosku

Dostępny na stronie internetowej Urzędu oraz w Punkcie Informacyjnym wniosek AK-2.3. Uwagi Licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy nie uprawnia do wykonywania przewozów drogowych.

 

Drukuj
Zamknij