Choose language:

Witamy na stronach internetowych miasta Bytom
18 sierpinia 2018, Helena, Ilona, Boguslaw

Mapa miasta Kontakt Dla mediów Druki Związek Subregionu Centralnego

Szkody górnicze - wnioski o dokonanie napraw

Przekazujemy informacje pomocne przy ubieganiu się o naprawę szkód górniczych.

Wakacyjne warsztaty dla dzieci

Wakacyjne warsztaty już od poniedziałku, 25 czerwca! Zapraszamy młodych filmowców, sportowców, muzyków, kuglarzy, malarzy, ekologów i konstruktorów latawców do Becekobusa, który znów wyruszy na ulice Bytomia. Sprawdzajcie rozkład jazdy i zapisujcie się na zajęcia. Dobra zabawa gwarantowana!

Walczymy z mafią śmieciową

Nasze postulaty to nie tylko puste słowa na papierze. To konkretne propozycje, których wprowadzenie w krótkim czasie pozwoli rozwiązać problem nielegalnego składowania odpadów – mówił prezydent Damian Bartyla podczas dzisiejszej /12 czerwca/ konferencji prasowej.

Aktualizacja powiadomień o stanie jakości powietrza w województwie śląskim


Internetowy Serwis Bytomskiej Infrastruktury Informacji Przestrzennej

BIIP w szerokim znaczeniu obejmuje elementy oprogramowania, sprzęt, zasoby ludzkie i finansowe oraz procedury postępowania dotyczące wykorzystywania gromadzonych w urzędzie danych opisujących przestrzeń Bytomia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej to system stron internetowych służący powszechnemu i bezpłatnemu dostępowi do informacji publicznej.

Sprzedaż konsumencka - rękojmia i gwarancja

I. W sprzedaży konsumenckiej, konsument możne reklamować wadliwy towar, korzystając z przepisów o rękojmi art. 556-576 Kodeksu cywilnego. Należy podkreślić, że odpowiedzialność ta nie może być ograniczona lub wyłączona.

Najważniejsze informacje:

1. Przedsiębiorca zobowiązany jest przed zawarciem umowy udzielić konsumentowi wyczerpujących informacji dotyczących towaru,
2. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć każdą reklamację i ustosunkować się do żądania - naprawy, wymiany lub obniżenia ceny - w terminie 14 dni,
3. Sprzedawca odpowiada względem kupującego za wady fizyczne i prawne rzeczy,
4. W przypadku ujawnienia się wady kolejny raz, konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy – żądając zwrotu gotówki, gdy wada będzie istotna. Takie uprawnienie będzie również dotyczyło sytuacji jeśli sprzedawca nie wymieni lub nie naprawi rzeczy niezwłocznie tzn. w rozsądnym czasie i bez nadmiernej niedogodności,
5. Jeśli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy, to istnieje domniemanie, że była w niej od początku.

II. Gwarancja ma charakter dobrowolny, umowny. Regulowana jest zapisami art. 577-581 Kodeksu cywilnego.


Więcej informacji o prawach konsumenta na stronie: www.uokik.gov.pl, https://www.uokik.gov.pl/wzory_pism.php

Nasz serwis używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników.
W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Dowiedz się więcej na stronie polityka prywatności.