Choose language:

Witamy na stronach internetowych miasta Bytom
17 listopada 2018, Waleria, Salomea, Grzegorz

Mapa miasta Kontakt Dla mediów Druki Związek Subregionu Centralnego

Rozbark - budowa promenady wchodzi w decydujący etap

Widać już pierwsze efekty prac, jakie realizowane są na Rozbarku. To właśnie tam w ramach Obszaru Strategicznej Interwencji MZZiGK w Bytomiu realizuje inwestycję wartą około 12 mln zł. Jednym z jej elementów jest budowa promenady po dawnej kolei wąskotorowej, która ma połączyć ul. Pszczyńską z ul. Alojzjanów.

Żurawie na Łużyckiej. Trwa budowa nowej strażnicy

Symboliczne wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę nowej strażnicy oraz ceremonia podpisania aktu erekcyjnego przypieczętowały dziś /13 listopada/ realizację ogromnej i wyczekiwanej nie tylko przez bytomskich strażaków inwestycji przy ul. Łużyckiej.

JAKOŚĆ POWIETRZA

 

Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej to system stron internetowych służący powszechnemu i bezpłatnemu dostępowi do informacji publicznej.

PKP szykuje rewolucję na bytomskich torach

PKP szykuje rewolucję na bytomskich torach Data publikacji: 18 stycznia 2018



Polskie Linie Kolejowe zmodernizują linię 131 biegnącą przez nasze miasto. Zakres robót prowadzonych w Bytomiu obejmie m.in. wymianę torów i rozjazdów, przebudowę trzech peronów, likwidację jednego i budowę nowych wiaduktów.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły właśnie 4 przetargi na ponad 2,1 mld złotych, na modernizację magistrali węglowej na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Zduńska Wola Karsznice. Jest to fragment linii kolejowej nr 131 (Chorzów Batory – Tczew) tzw. „Węglówki” – ważnego kolejowego szlaku towarowego, łączącego Śląsk z wybrzeżem. - W trzecim kwartale tego roku planujemy podpisanie umowy z wykonawcami, a ponieważ jest to zadanie inwestycyjne realizowane w formule „projektuj i buduj” rozpoczęcie prac budowlanych  planowane jest w czwartym kwartale 2019 roku. Zakończenie wszystkich prac nastąpi w czwartym kwartale 2022 roku - wymienia Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK.

Zakres prac w stacji Bytom dotyczy wymiany torów i rozjazdów, remontu obiektów inżynieryjnych w obrębie stacji oraz przebudowy peronów 2,3,4 (mała architektura, nagłośnienie, dostosowanie do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się) i likwidacji peronu nr 1. Ponadto w stacji Bytom wybudowane zostanie Lokalne Centrum Sterowania (LCS), które obejmie swoim zasięgiem odcinek Chorzów Miasto – Radzionków. Mieszkańcy Bytomia zyskają również nowy przystanek w dogodniejszej lokalizacji. Planowane jest przesunięcie o około 500 metrów na północ przystanku Bytom Północny - by pasażerowie mieli łatwiejszy dostęp do komunikacji miejskiej.

Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością od 100 do 140 km/h, pociągi towarowe - od 80 do 120 km/h. Znacznie poprawi się komfort obsługi podróżnych na stacjach i przystankach osobowych, które zostaną dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Szacunkowy koszt modernizacji odcinka Chorzów Batory – Nakło Śląskie to ok. 644,3 mln zł netto.

Autor: Biuro Prasowe UM w Bytomiu
Zdjęcia: Wojciech Sokolnicki

Nasz serwis używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników.
W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Dowiedz się więcej na stronie polityka prywatności.