Choose language:

Witamy na stronach internetowych miasta Bytom
18 sierpinia 2018, Helena, Ilona, Boguslaw

Mapa miasta Kontakt Dla mediów Druki Związek Subregionu Centralnego

Szkody górnicze - wnioski o dokonanie napraw

Przekazujemy informacje pomocne przy ubieganiu się o naprawę szkód górniczych.

Wakacyjne warsztaty dla dzieci

Wakacyjne warsztaty już od poniedziałku, 25 czerwca! Zapraszamy młodych filmowców, sportowców, muzyków, kuglarzy, malarzy, ekologów i konstruktorów latawców do Becekobusa, który znów wyruszy na ulice Bytomia. Sprawdzajcie rozkład jazdy i zapisujcie się na zajęcia. Dobra zabawa gwarantowana!

Walczymy z mafią śmieciową

Nasze postulaty to nie tylko puste słowa na papierze. To konkretne propozycje, których wprowadzenie w krótkim czasie pozwoli rozwiązać problem nielegalnego składowania odpadów – mówił prezydent Damian Bartyla podczas dzisiejszej /12 czerwca/ konferencji prasowej.

Aktualizacja powiadomień o stanie jakości powietrza w województwie śląskim


Internetowy Serwis Bytomskiej Infrastruktury Informacji Przestrzennej

BIIP w szerokim znaczeniu obejmuje elementy oprogramowania, sprzęt, zasoby ludzkie i finansowe oraz procedury postępowania dotyczące wykorzystywania gromadzonych w urzędzie danych opisujących przestrzeń Bytomia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej to system stron internetowych służący powszechnemu i bezpłatnemu dostępowi do informacji publicznej.

O pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich

Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich reguluje ustawa z dnia  23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
 
Przedsiębiorca, który zgadza się na pozasądowe rozwiązywanie sporów lub zobowiązuje go do tego prawo ( tak jak w przypadku podmiotów rynku finansowego czyli m.in. banków, SKOKów lub ubezpieczycieli), informuje o tym na swojej stronie internetowej i w ogólnych warunkach umów. Zobowiązany jest podać nazwę podmiotu, do którego może się zwrócić konsument, by rozwiązać spór, wskazując co najmniej adres jego strony internetowej. Odrzucając reklamację, przedsiębiorca musi poinformować konsumenta o tym, czy zgadza się na rozwiązanie sporu pozasądowo lub, że nie wyraża zgody. Informacje te przekazuje na papierze lub innym trwałym nośniku, odpowiadając konsumentowi na reklamację. Informuje, który podmiot jest do tego właściwy.

-  Brak informacji oznacza, że przedsiębiorca zgadza się na rozwiązanie sporu poza sądem.

- Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi rejestr podmiotów zajmujących się pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich. Podmioty uprawnione muszą działać według określonych zasad i spełniać określone wymagania. Są monitorowane przez Prezesa UOKiK.

-   Pozasądowe rozwiązywanie sporów jest dla większości przedsiębiorców dobrowolne. Muszą się na nie zgodzić obie strony sporu.

Polubowne rozwiązanie sporu jest tańsze i szybsze niż postępowanie sądowe. Sprawa zostanie rozwiązana w ciągu 90 dni od momentu zebrania wszystkich informacji.

Więcej informacji o prawach konsumenta na stronie: http://polubowne.uokik.gov.pl/,

Nasz serwis używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników.
W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Dowiedz się więcej na stronie polityka prywatności.