Choose language:

Witamy na stronach internetowych miasta Bytom
20 listopada 2017, Edyta, Edmund, Anatol

Mapa miasta Kontakt Dla mediów Druki Związek Subregionu Centralnego

Aktualizacja powiadomień o stanie jakości powietrza w województwie śląskim


Internetowy Serwis Bytomskiej Infrastruktury Informacji Przestrzennej

BIIP w szerokim znaczeniu obejmuje elementy oprogramowania, sprzęt, zasoby ludzkie i finansowe oraz procedury postępowania dotyczące wykorzystywania gromadzonych w urzędzie danych opisujących przestrzeń Bytomia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej to system stron internetowych służący powszechnemu i bezpłatnemu dostępowi do informacji publicznej.

Miejski Rzecznik Konsumentów

Rzecznik Konsumentów pomaga mieszkańcom Bytomia w sprawach konsumenckich. Poradnictwo i informacje w zakresie ochrony praw konsumenckich realizuje przy pomocy biura.

Informacje o prawach konsumenta można znaleźć na stronie internetowej: www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl. Można napisać e-mail pod adres mrk@um.bytom.pl lub porady@dlakonsumentow.pl


Miejski Rzecznik Konsumentów w Bytomiu
Ewa Stachowicz-Radosz
tel. 32 283 61 38, 283 61 11 77


Do rzecznika konsumentów dochodzą informacje, zgłaszają się konsumenci, którzy zostali nakłonieni we własnym mieszkaniu do podpisania wielu dokumentów bez pozostawienia potwierdzenia czego dotyczą. Podkreślam, że obecnie często w ten sposób dochodzi do zmiany sprzedawcy energii, usługi telekomunikacyjnej i innych.
 
Niestety zgłaszający się konsumenci nie mają potwierdzenia co podpisali, ani żadnych informacji o tym kto u nich był. Wobec takich praktyk, należy być szczególnie ostrożnym i w przypadku podpisania dokumentów należy bezwzględnie żądać pozostawienia egzemplarza dokumentu dla siebie.

Przedsiębiorca jest zobowiązany wydać konsumentowi dokument umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub potwierdzenie jej zawarcia, utrwalone na papierze lub, za zgodą konsumenta, na innym trwałym nośniku - np. na płycie CD .

Od umowy zawartej na odległość (np. przez Internet) oraz poza lokalem przedsiębiorstwa (np. na pokazie, w domu) można odstąpić w terminie 14 dni bez podania przyczyny i ponoszenia kosztów. Oświadczenie należy wysłać przedsiębiorcy przed upływem tego terminu.

Na przedsiębiorcy ciążą obowiązki informacyjne, m.in. o danych identyfikacyjnych, o wzajemnych zobowiązaniach kosztach. Sprzedawca, który nie wypełni obowiązku informacyjnego naraża się na karę grzywny.
 

Komunikaty

Czytaj więcej

Ważne adresy i telefony

Akty prawne

Umowy poza lokalem i na odległość po 25 grudnia 2014 r.

Czytaj więcej

Sprzedaż konsumencka po 25 grudnia 2014 r.

czytaj więcej


O udostępnianiu informacji gospodarczych
 
O kredycie konsumenckim

Czytaj więcej 


Jeśli masz roszczenie do banku

Jeśli nie stać cię na kredyt bankowy

Reklamacja usług telekomunikacyjnych

Jeśli planujesz wakacje

 

Jeśli zakupiłeś produkt niebezpieczny

Jeśli nie zapłaciłeś rachunku

O informowaniu o cenach towarów i usług

O znakowaniu towarów

O pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich

Czytaj więcej

O upadłości konsumenckiej

O zbiorowych interesach konsumentów

Jeśli umowa zawiera zakazane klauzule

O prawach konsumenta w Europie

O czym warto wiedzieć




Nasz serwis używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników.
W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Dowiedz się więcej na stronie polityka prywatności.