Choose language:

Witamy na stronach internetowych miasta Bytom
16 października 2018, Florentyny, Ambrozego, Gawla

Mapa miasta Kontakt Dla mediów Druki Związek Subregionu Centralnego

Rekreacja nad Bytomką? Już wkrótce będzie to możliwe!

To jedna z największych inwestycji sportowo – rekreacyjnych w naszym mieście w ostatnich latach. Za ponad 24 mln zł zrekultywowany zostanie blisko 30 ha obszar terenów poprzemysłowych w pobliżu rzeki Bytomki, na granicy Szombierek i Łagiewnik. Prace wchodzą już w decydującą fazę, a ich planowane zakończenie to maj 2019 roku.

Bytom zmienia się na lepsze. To widać!

Spadek bezrobocia, nowi inwestorzy tworzący miejsca pracy, wielomilionowe inwestycje miejskie z rewitalizacją miasta na czele, a także programy dla seniorów, poprawa bezpieczeństwa oraz walka o czysty Bytom. To tylko niektóre działania, jakie w ostatnich latach realizowane są w naszym mieście.

Ponad 41 mln zł dofinansowania na rewitalizację Bobrka

Bardzo się cieszę, że kolejny projekt w ramach Obszaru Strategicznej Interwencji otrzymał dofinansowanie. Dowodzi to, że proces rewitalizacji Bytomia nie jest zagrożony, a przygotowane przez nas wnioski są dobre – mówi prezydent Bytomia, Damian Bartyla.

800 nowych mieszkań powstanie w Bytomiu

Budowę ponad 800 nowych mieszkań w Bytomiu zapowiedział podczas konferencji prasowej prezydent Damian Bartyla.

Aktualizacja powiadomień o stanie jakości powietrza w województwie śląskim


Szkody górnicze - wnioski o dokonanie napraw

Przekazujemy informacje pomocne przy ubieganiu się o naprawę szkód górniczych.

Internetowy Serwis Bytomskiej Infrastruktury Informacji Przestrzennej

BIIP w szerokim znaczeniu obejmuje elementy oprogramowania, sprzęt, zasoby ludzkie i finansowe oraz procedury postępowania dotyczące wykorzystywania gromadzonych w urzędzie danych opisujących przestrzeń Bytomia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej to system stron internetowych służący powszechnemu i bezpłatnemu dostępowi do informacji publicznej.

Konsumencie! Znaj swoje prawa

Konsumencie! Znaj swoje prawa Data publikacji: 13 marca 2014



Jeśli na ulicach Bytomia zobaczysz jutro (14 marca)... kota w worku, który zechce wręczyć ci ulotkę, weź ją. W przededniu Światowego Dnia Konsumenta inspektorzy Inspekcji Handlowej w Katowicach będą przekonywać mieszkańców Śląska, że warto znać i egzekwować swoje prawa.

Im więcej mówi się o prawach konsumenta, tym lepiej – mówi Ewa Stachowicz-Radosz, Miejski Rzecznik Konsumentów w Bytomiu. Rynek coraz częściej nas zaskakuje. Pojawiają się nowe produkty i usługi. Dlatego konsumenci muszą być informowani o przysługujących im prawach jak najczęściej.

Kampanie informacyjne przynoszą skutek, jak się okazuje, jesteśmy coraz bardziej świadomi swoich praw. Co więcej, do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Bytomiu sporo osób zgłasza się o poradę jeszcze przed podpisaniem umowy na przykład z bankiem. Warto też podkreślić, że nie jesteśmy instytucją, która ma wzbudzać strach przed firmami oferującymi swoje usługi czy produkty – mówi Ewa Stachowicz-Radosz. Pomagamy w rozstrzyganiu sporów, przedstawiamy swoje opinie.

W ubiegłym roku do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów wpłynęło ok. 560 spraw. 70% zostało rozpatrzonych pozytywnie (strony zawarły ugody, albo reklamacja została uznana). Czego dotyczyły? Spektrum jest bardzo szerokie – mówi Ewa Stachowicz-Radosz. Klienci reklamują odzież, obuwie, usługi telekomunikacyjne czy bankowe.

Choć klienci wiedzą o przysługujących im prawach, jeszcze zbyt często rezygnują z upominania się o nie i zdecydowanie za rzadko czytają umowy. Nie wiedzą na przykład, że mają prawo kupić towar po cenie, jaka znajduje się na półce, a nie w cenie, która wyświetla się w kasie. Nie jest też prawdą, że podstawą do reklamacji towaru jest paragon. Jeśli płacimy kartą, jest to wystarczający dowód na to, że w tym właśnie sklepie kupiliśmy towar.

15 marca na całym świecie obchodzony jest Dzień Konsumenta (w Polsce od 2000 r.). Do jego obchodów przyłączają się instytucje chroniące konsumentów i przypominają, że mają oni prawo do: wyboru, informacji, bezpieczeństwa i reprezentacji.

Bytomskich konsumentów reprezentuje Miejski Rzecznik Konsumenta Ewa Stachowicz-Radosz. Można skontaktować się z nią w Urzędzie Miejskim przy ul. Parkowej 2, tel. 32 283 61 38, 32 283 61 77.

Na zdjęciu: akcja przeprowadzona w 2011 roku. Źródło zdjęcia: portal mmsilesia.

Autor: Iwona Wronka
Zdjęcia: mmsilesia

Nasz serwis używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników.
W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Dowiedz się więcej na stronie polityka prywatności.