Choose language:

Witamy na stronach internetowych miasta Bytom
16 grudnia 2018, Albina, Zdzislaw

Mapa miasta Kontakt Dla mediów Druki Związek Subregionu Centralnego

Wigilia ze świątecznym barszczem

Pieką się już pierniki, powstają świąteczne ozdoby, które będzie można zakupić na bożonarodzeniowym stoisku, a młodzi wykonawcy biorą udział w próbach do jasełek. To przygotowania Bytomskiej Wigilii, która odbędzie się w czwartek, 20 grudnia przy ul. Dworcowej 7.

Prezydent Mariusz Wołosz upublicznia wystąpienia pokontrolne NIK

W trosce o przejrzystość administracji, upubliczniamy wystąpienia pokontrolne, jakie sporządziła NIK po kontroli „Wybranych aspektów funkcjonowania Bytomskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o.”.  – powiedział podczas dzisiejszej /6 grudnia/ konferencji prasowej, prezydent Bytomia Mariusz Wołosz.

Uwaga mieszkańcy! W wigilię, 24 grudnia Urząd Miejski w Bytomiu będzie nieczynny

W wigilię, 24 grudnia Urząd Miejski w Bytomiu /ul. Parkowa 2 i ul. Smolenia 35/ oraz Urząd Stanu Cywilnego /ul. Olejniczaka 22/ będą nieczynne.

Bytomskie projekty rekomendowane do ZIT

Wojewódzki Szpital Specjalistyczny nr 4, Ochotnicza Straż Pożarna w Suchej Górze, Szkoła Podstawowa Specjalna nr 2 – które ubiegają się o dofinansowanie na termomodernizację budynków – zostały wybrane do rekomendacji w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Rozbark - budowa promenady wchodzi w decydujący etap

Widać już pierwsze efekty prac, jakie realizowane są na Rozbarku. To właśnie tam w ramach Obszaru Strategicznej Interwencji MZZiGK w Bytomiu realizuje inwestycję wartą około 12 mln zł. Jednym z jej elementów jest budowa promenady po dawnej kolei wąskotorowej, która ma połączyć ul. Pszczyńską z ul. Alojzjanów.

JAKOŚĆ POWIETRZA

 

Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej to system stron internetowych służący powszechnemu i bezpłatnemu dostępowi do informacji publicznej.

Inicjatywa w punkcie informacji o rewitalizacji. Zajrzyj na Rynek 7

Data publikacji: 1 marca 2018



Więcej szkoleń, konkretne pieniądze na projekty, pomoc w pisaniu wniosków i nowy adres - od marca punkt informacji o rewitalizacji rusza w nowej odsłonie. Tym razem prowadzić go będzie Fundacja Inicjatywa, znana w Bytomiu m.in. z projektu By-PAS.

Zgodnie z założeniami, w tym roku punkt ma działać w centrum miasta. Zdecydowano się na miejsce bytomianom znane i często przez nich odwiedzane - Biuro Promocji Bytomia przy Rynku 7. Od marca będzie można tu nie tylko uczestniczyć w wernisażu, promocjach książek czy spotkaniach z ekspertami. Swoimi radami będą służyć mieszkańcom także członkowie i pracownicy Fundacji Inicjatywa.

W obsługę punktu zaangażowanych będzie 8 osób
- mówi Jakub Janiak z fundacji. Tak jak poprzednio będzie można skorzystać z porad prawnika i architekta, ale większy nacisk położymy na konkretną pomoc w przygotowaniu mieszkańców do pisania wniosków o dofinansowanie projektów. Mam nadzieję, że będą odwiedzać nas ludzie, którzy chcą być aktywni w przestrzeni publicznej i przy okazji skorzystać z mikrodotacji.

punkt1.jpg

W tegorocznym harmonogramie punktu informacji o rewitalizacji znalazło się wiele jedno- i dwudniowych szkoleń m.in.: „Lider społeczności lokalnej”, „Animator działań środowiskowych” czy „Pozyskiwanie środków zewnętrznych dla sektora NGO”. Punkt ma kompleksowo wspierać rewitalizacyjne inicjatywy mieszkańców, inicjować i zawiązywać grupy nieformalne, pomóc w wypracowaniu inicjatyw od przelania pomysłu na papier do momentu ich zrealizowania. Chcemy wyszkolić jak najwięcej animatorów i liderów społeczności lokalnych – przygotować ich do wypracowania inicjatyw lokalnych i pomóc je zrealizować - deklaruje Jakub Janiak i dodaje, że pomocne w tym mogą okazać się środki w ramach regrantingu, którego fundacja będzie operatorem. Przypomnijmy, w ubiegłym roku nad koncepcją wdrażania regrantingu w naszym mieście pracowali członkowie Stowarzyszenia Wspierania Inicjatyw Gospodarczych Delta Partner z Cieszyna (doświadczeni w przygotowywaniu miast do rewitalizacji; pracowali nad dokumentami strategicznymi dla wielu miast, działają również w stowarzyszeniach zajmujących się rewitalizacja społeczną). W trakcie warsztatów wraz z organizacjami pozarządowymi wypracowali bytomski model regrantingu - niejako instrukcję, na jakich zasadach rozdzielać pieniądze na inicjatywy społeczne. Już niebawem miasto przeznaczy 100 tysięcy złotych na działania lokalne. Z tej puli będzie można sięgnąć po kwoty od 2,5 do 5 tysięcy zł. Fundacja Inicjatywa przeprowadzi konkurs, przekaże pieniądze na projekty i dopilnuje, by środki były we właściwy sposób rozliczone.

Pieniądze będą służyć przede wszystkim integracji ludzi zamieszkujących podobszary rewitalizacji, która w jakimś stopniu ma pomóc w rozwiązaniu ich problemów. A te członkom Fundacji Inicjatywa nie są obce. Dwa lata temu wraz z bytomskim MOPR-em realizowali oni w naszym mieście projekt By-PAS, w ramach którego osoby oddalone od rynku pracy otrzymywały indywidualną pomoc. Animatorzy wspierali je jednocześnie w problemach rodzinnych, środowiskowych czy prawnych.

Punkt informacji o rewitalizacji przy Rynku 7 będzie działał zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie bytoodnowa.pl.

Poznaj doradców punktu informacji o rewitalizacji

Paweł Lipiński – lider. Wykształcenie wyższe techniczne, długoletni wolontariat w Towarzystwie Pomocy Głuchoniewidomych. Kilkuletnie doświadczenie w zakresie realizacji projektów związanych z sektorem NGO. Doświadczony asystent ds. reintegracji i lider społeczności lokalnych. Prywatnie – bibliofil oraz miłośnik zwierząt – głównie kotów.

Sebastian Blicharz – animator Student fizjoterapii
. Trener udzielający wsparcia rehabilitacyjnego. Doświadczony animator lokalny. Związany z Fundacją „INICJATYWA” od ok. roku. W pracy mocno skoncentrowany na tworzeniu dobrych relacji z klientem. Praca, którą wykonuje jest jego pasją. Prywatne pasjonuje się futsalem i motoryzacją.

Katarzyna Zając – animator. Z pasji i wykształcenia kosmetolog. Aktywny i zaangażowany animator lokalny w Fundacji „INICJATYWA” od 2017r. Na co dzień angażuje się w działalność społeczną. Posiada ciekawe pomysły, którymi zaraża ludzi.

Katarzyna Grolik – animator. Pedagog, wieloletni i doświadczony pracownik sektora samorządowego i pozarządowego. Zaangażowana w prace społeczną w lokalnym hospicjum. Specjalista w dziedzinie pracy ze społecznością lokalną. Wiceprezes Fundacji „INICJATYWA”

Damian Hamerla –specjalista ds. funduszy zewnętrznych. Politolog, wieloletni doświadczony pracownik sektora samorządowego, pozarządowego i prywatnego. Doświadczony trener i szkoleniowiec. Aktywny członek i pomysłodawca inicjatyw w sektorze NGO. Prywatnie szczęśliwy tata dwójki synów: Mikołaja i Adasia.

Jakub Janiak – specjalista ds. funduszy zewnętrznych. Etnolog, wieloletni menadżer instytucji pomocy społecznej w sektorze samorządowym i pozarządowym. Doradca, trener i ekspert w zakresie pozyskiwania środków ze źródeł zewnętrznych w tym zarządzania nimi i rozliczania. Prezes Fundacji „INCJATYWA”. Prywatnie muzyk – wokalista zespołu Avocado.

Barbara Baron – prawnik. Doświadczony pracownik w sektorze samorządowym. Trener i szkoleniowiec w dziedzinach praktycznego stosowania litery prawa. Otwarta na problemy ludzi – prywatnie pisze bajki do szuflady. Łukasz Harat – architekt Doświadczony konsultant ds. urbanistyczno – architektonicznych. Członek Zarządu Fundacji ANTYRAMA. Trener i realizator różnorakich warsztatów i projektów koncepcyjnych.

Pobierz grafik punktu na marzec


logo_kolor.jpg



Autor: Iwona Wronka

Nasz serwis używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników.
W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Dowiedz się więcej na stronie polityka prywatności.