Choose language:

Witamy na stronach internetowych miasta Bytom
21 listopada 2017, Albert, Janusz, Konrad

Mapa miasta Kontakt Dla mediów Druki Związek Subregionu Centralnego

Aktualizacja powiadomień o stanie jakości powietrza w województwie śląskim


Internetowy Serwis Bytomskiej Infrastruktury Informacji Przestrzennej

BIIP w szerokim znaczeniu obejmuje elementy oprogramowania, sprzęt, zasoby ludzkie i finansowe oraz procedury postępowania dotyczące wykorzystywania gromadzonych w urzędzie danych opisujących przestrzeń Bytomia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej to system stron internetowych służący powszechnemu i bezpłatnemu dostępowi do informacji publicznej.

Bytom na 6

Bytom na 6

Przedmiotem projektu była organizacja imprezy promującej 6 miejskich tras turystycznych w Bytomiu. Bytom na szóstkę.

Przedsięwzięcie obejmowało 3 główne elementy:

  1. Impreza inaugurująca projekt i prezentująca 6 tras turystycznych w mieście - 29.05.2010 w godz. od 9 do 19 na bytomskim Rynku obejmowała:
    • wprowadzenie i prezentację 6 miejskich tras turystycznych,
    • miejską grę terenową po trasach turystycznych,
    • zwiedzanie Bytomia z przewodnikami 6 trasami,
    • piknik,
    • ogłoszenie gry terenowej i wręczenie nagród,
    • koncert zaproszonego zespołu,
    • ogłoszenie konkursów : fotograficznego na pocztówkę z Bytomia „Przyjedź! Zobacz sam!", „Moja rodzinna trasa turystyczna po Bytomiu", piosenki turystycznej.
    Przez cały dzień rozdawane były materiały promujące nowe trasy turystyczne: przewodniki, ulotki, mapy, CD z grą komputerową. Trwał kiermasz turystyczny integrujący środowisko turystyczne z miasta i regionu.
    Przygotowano 2 tablice informujące o przebiegu wszystkich 6 tras, które usytuowano na Rynku w Biurze Promocji Bytomia i w Urzędzie Miejskim oraz 6 tablic prezentujących poszczególne trasy. Na stronie internetowej urzędu uruchomiona była gra dotycząca promowanych tras.
     
  2. Wycieczki z przewodnikiem po promowanych trasach. Wycieczki organizowane były przez 4 miesiące od czerwca do września 2010 r. W każdym miesiącu odbyła się jedna wycieczka na każdej z 6 tras (łącznie 24 - w każdej uczestniczyło około 20 osób). Informacja o organizowanych wycieczkach była ogólnodostępna,  a udział w  nich bezpłatny. Była to okazja do poznania miasta zarówno przez mieszkańców jak i turystów z kraju i zagranicy, a także ciekawa propozycja na czas wakacji.
     
  3. Podsumowanie projektu odbyło się 24.09.2010 r. z okazji Światowego Dnia Turystyki w godz. od 16 do 20 również na bytomskim Rynku. Obejmowało ono:
  • podsumowanie projektu i odbytych wycieczek po 6 trasach turystycznych, przez przewodników turystycznych poszczególnych tras,
  • rozstrzygnięcie konkursów: „Przyjedź! Zobacz sam! „Moja rodzinna trasa turystyczna po Bytomiu" oraz piosenki turystycznej, wręczenie nagród laureatom konkursów
  • piknik,
  • koncert,
  • stoisko z materiałami promocyjnymi, które rozdawano uczestnikom projektu

Wszystkie działania miały na celu przyczynić się do wypromowania oferty turystycznej Bytomia oraz promowania turystyki regionu, w szczególności nowego produktu turystyki miejskiej - 6 tras turystycznych w Bytomiu zarówno wśród mieszkańców, którzy często nie znają zabytków, historii, ciekawych miejsc w swoim mieście, jak i turystów z regionu, kraju i zagranicy pokazując, ze miasta poprzemysłowe też mogą być atrakcyjne turystycznie.

Cele dodatkowe to:

  • wzrost znaczenia Bytomia jako miasta atrakcyjnego turystycznie,
  • poprawa rozpoznawalności oferty turystycznej miasta,
  • zainteresowanie mieszkańców miasta bogactwem miejsc i obiektów ciekawych turystycznie,
  • zwiększenie liczby turystów zwiedzających miasto.

Cele zostały osiągnięte, a rezultatami projektu jest przyciągniecie do Bytomia większej liczby turystów ( w tym projekcie wzięło udział ponad 2.000 osób) oraz włączanie oznakowanych tras turystycznych w programy wycieczek po mieście oraz różne imprezy na terenie Bytomia.

W ramach promocji projektu wykonano:

  • znak graficzny projektu, który umieszczono na wszystkich materiałach promocyjnych,
  • wydano trzyjęzyczny przewodnik po trasach /5.000szt./,
  • ulotki dotyczące tras /1.000 szt./,
  • mapy turystyczne /10.000 szt./,
  • plakaty promujące trasy /500 szt./,
  • inserty w prasie z informacją o trasach /100.000 szt./,
  • grę komputerową na CD /3.000 szt./,
  • gadżety promocyjne,
  • reklamę na bilbordach /40 tablic/,
  • 8 tablic informacyjnych /2 zbiorcze i 6 nt. każdej z tras/.

Ponadto promocja objęła informacje w prasie i na stronie internetowej miasta.
 

logo1.jpg


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego - realna odpowiedź na realne potrzeby



Nasz serwis używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników.
W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Dowiedz się więcej na stronie polityka prywatności.