Choose language:

Witamy na stronach internetowych miasta Bytom
19 stycznia 2019, Marta, Henryk, Mariusz

Mapa miasta Kontakt Dla mediów Druki Związek Subregionu Centralnego

Żałoba narodowa po śmierci prezydenta Pawła Adamowicza

Pogrzeb prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza odbędzie się w sobotę, 19 stycznia. Zgodnie z decyzją Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej od piątku, 18 stycznia od godziny 17.00, do soboty, 19 stycznia do godziny 19.00 w kraju będzie obowiązywać żałoba narodowa.

Bytomianie uczcili pamięć Pawła Adamowicza

Minutą ciszy bytomianie uczcili dzisiaj, 15 stycznia pamięć zmarłego wczoraj Pawła Adamowicza. Wielu mieszkańców w milczeniu zapaliło znicze i modliło się za prezydenta Gdańska. Przypomnijmy, że w niedzielę, 13 stycznia doszło do brutalnego ataku na Pawła Adamowicza, w wyniku którego kilkanaście godzin później zmarł.

Rekordowy finał w Bytomiu

W minioną niedzielę, już po raz 27. Bytom i cała Polska, pokazali, że warto pomagać. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w tym roku w naszym mieście obfitował w wiele atrakcji.

JAKOŚĆ POWIETRZA

 

Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej to system stron internetowych służący powszechnemu i bezpłatnemu dostępowi do informacji publicznej.

Bytom na 6

Bytom na 6

Przedmiotem projektu była organizacja imprezy promującej 6 miejskich tras turystycznych w Bytomiu. Bytom na szóstkę.

Przedsięwzięcie obejmowało 3 główne elementy:

  1. Impreza inaugurująca projekt i prezentująca 6 tras turystycznych w mieście - 29.05.2010 w godz. od 9 do 19 na bytomskim Rynku obejmowała:
    • wprowadzenie i prezentację 6 miejskich tras turystycznych,
    • miejską grę terenową po trasach turystycznych,
    • zwiedzanie Bytomia z przewodnikami 6 trasami,
    • piknik,
    • ogłoszenie gry terenowej i wręczenie nagród,
    • koncert zaproszonego zespołu,
    • ogłoszenie konkursów : fotograficznego na pocztówkę z Bytomia „Przyjedź! Zobacz sam!", „Moja rodzinna trasa turystyczna po Bytomiu", piosenki turystycznej.
    Przez cały dzień rozdawane były materiały promujące nowe trasy turystyczne: przewodniki, ulotki, mapy, CD z grą komputerową. Trwał kiermasz turystyczny integrujący środowisko turystyczne z miasta i regionu.
    Przygotowano 2 tablice informujące o przebiegu wszystkich 6 tras, które usytuowano na Rynku w Biurze Promocji Bytomia i w Urzędzie Miejskim oraz 6 tablic prezentujących poszczególne trasy. Na stronie internetowej urzędu uruchomiona była gra dotycząca promowanych tras.
     
  2. Wycieczki z przewodnikiem po promowanych trasach. Wycieczki organizowane były przez 4 miesiące od czerwca do września 2010 r. W każdym miesiącu odbyła się jedna wycieczka na każdej z 6 tras (łącznie 24 - w każdej uczestniczyło około 20 osób). Informacja o organizowanych wycieczkach była ogólnodostępna,  a udział w  nich bezpłatny. Była to okazja do poznania miasta zarówno przez mieszkańców jak i turystów z kraju i zagranicy, a także ciekawa propozycja na czas wakacji.
     
  3. Podsumowanie projektu odbyło się 24.09.2010 r. z okazji Światowego Dnia Turystyki w godz. od 16 do 20 również na bytomskim Rynku. Obejmowało ono:
  • podsumowanie projektu i odbytych wycieczek po 6 trasach turystycznych, przez przewodników turystycznych poszczególnych tras,
  • rozstrzygnięcie konkursów: „Przyjedź! Zobacz sam! „Moja rodzinna trasa turystyczna po Bytomiu" oraz piosenki turystycznej, wręczenie nagród laureatom konkursów
  • piknik,
  • koncert,
  • stoisko z materiałami promocyjnymi, które rozdawano uczestnikom projektu

Wszystkie działania miały na celu przyczynić się do wypromowania oferty turystycznej Bytomia oraz promowania turystyki regionu, w szczególności nowego produktu turystyki miejskiej - 6 tras turystycznych w Bytomiu zarówno wśród mieszkańców, którzy często nie znają zabytków, historii, ciekawych miejsc w swoim mieście, jak i turystów z regionu, kraju i zagranicy pokazując, ze miasta poprzemysłowe też mogą być atrakcyjne turystycznie.

Cele dodatkowe to:

  • wzrost znaczenia Bytomia jako miasta atrakcyjnego turystycznie,
  • poprawa rozpoznawalności oferty turystycznej miasta,
  • zainteresowanie mieszkańców miasta bogactwem miejsc i obiektów ciekawych turystycznie,
  • zwiększenie liczby turystów zwiedzających miasto.

Cele zostały osiągnięte, a rezultatami projektu jest przyciągniecie do Bytomia większej liczby turystów ( w tym projekcie wzięło udział ponad 2.000 osób) oraz włączanie oznakowanych tras turystycznych w programy wycieczek po mieście oraz różne imprezy na terenie Bytomia.

W ramach promocji projektu wykonano:

  • znak graficzny projektu, który umieszczono na wszystkich materiałach promocyjnych,
  • wydano trzyjęzyczny przewodnik po trasach /5.000szt./,
  • ulotki dotyczące tras /1.000 szt./,
  • mapy turystyczne /10.000 szt./,
  • plakaty promujące trasy /500 szt./,
  • inserty w prasie z informacją o trasach /100.000 szt./,
  • grę komputerową na CD /3.000 szt./,
  • gadżety promocyjne,
  • reklamę na bilbordach /40 tablic/,
  • 8 tablic informacyjnych /2 zbiorcze i 6 nt. każdej z tras/.

Ponadto promocja objęła informacje w prasie i na stronie internetowej miasta.
 

logo1.jpg


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego - realna odpowiedź na realne potrzeby



Nasz serwis używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników.
W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Dowiedz się więcej na stronie polityka prywatności.